AR & VR i Praksis

​Immersive teknologier har potentiale til at forandre industrier, fordi betydningen af fysisk distance udviskes og derfor også de begrænsninger, som fysiske grænser tidligere har omfavnet. Det åbner op for utallige muligheder, hvad end formålet er at skabe bedre kundeoplevelser, øge salg, træne personale, visualisere data eller at designe prototyper af bygninger og platforme. 

 

For at tilvejebringe de muligheder som AR og VR omfatter, lancerer CopenX en modulrække der har til formål at gøre teknologierne håndgribelige og forståelige i praksis.

Udvid din virkelighed med AR og VR

Format og udbytte

AR & VR i Praksis

logo%252520X_edited_edited_edited.png

Format​​​​

  • 4 moduler med fokus på AR og VR i erhvervsmæssig sammenhæng (to fysiske og to virtuelle moduler)

  • En VR-platform og VR-headset tilgængelig til deltagere 

 

Udbytte

  • Under forløbet lærer du om hvordan AR og VR kan anvendes i praksis. Teknologierne diskuteres i relation til din virksomhed og branche, og til de behov og ønsker som du har til optimering af diverse processer, og du vil således opnå en konkret forståelse af hvordan din virksomhed kan opnå succes på markedet med søsættelsen af AR eller VR. 

Struktur

AR & VR i Praksis

Onboarding

Virtuel workshop 1.0

Virtuel workshop 2.0

Afrunding

Fysisk møde

Virtuelt møde

Virtuelt møde

Fysisk møde

Fire moduler med hver deres fokus, og i hver deres format. Forløbet starter bredt,  og udmunder sig i formålsspecifikke spor baseret på de behov og ønsker deltagerne har til implementering og anvendelse af AR og VR i egne virksomheder. 

Hvad kan

du forvente?

 

Program for moduler

AR & VR i Praksis

Her kan du se et detaljeret program for AR og VR i Praksis, der opsummerer de fire modulers indhold, format og formål. 

Onboarding

1

Dato:​ 11/05/21

Tid: 12:00-16:00

Lokation: København

I det første modul, Onboarding: AR & VR i Praksis med CopenX, introduceres du for AR og VR, og herunder teknologiernes potentiale og eventuelle udfordringer. Ved kyndig vejledning, får du som deltager mulighed for at se, røre, føle og lege med AR og VR, hvilket bidrager til at øge dit kendskab til, og forståelse for de utallige potentialer som teknologierne tilbyder.

 

Under det første modul begynder vi så småt at italesætte tanker og idéer som deltagerne har omkring implementering af AR eller VR i deres virksomheder.

Alle deltagere tildeles et par VR-briller ved første modul, som anvendes ved andet og tredje modul. 

Det første modul er faciliteret af: 

CopenX
Kristian Andreasen 
 Director
Kanda
Simon Lajboschitz
CEO & Co-founder
Khora ApS

Virtuel workshop 1.0

2

I det andet modul, Virtuel Workshop 1.0 (VR): Potentialeafdækning med CopenX & Friends, kigger vi dybere ned i hvordan vi kan afdække de behov som deltagerne ligger inde med, ved at identificere specifikke områder og emner som deltagerne ønsker at optimere ved anvendelsen af VR

Modulet afholdes i et virtuelt møderum, som CopenX stiller til rådighed. Det vil altså sige at deltagerne kan deltage i modulet, hvor end de befinder sig. 

I modulet vil deltagerne møde CopenX "Friends", der som eksperter på området for AR og VR, tilbyder deres professionelle råd og vejledning til implementering af teknologierne. 

Til andet modul vil du møde: 

Dato:​ 17/05/21

Tid: 14:00-16:00

Lokation: Virtuel mødeplatform

Mads Troelsgaard

CEO & Partner

Unity Studios

Virtuel workshop 2.0

3

Dato:​ 27/05/21

Tid: 10:00-12:00

Lokation: Virtuel platform

I det tredje modul, Virtuel workshop 2.0 (AR): individuelle tracks med CopenX & Friends, afdækker CopenX & Friends de specifikke områder og emner der blev identificeret under modul 2, ved inklusion af relevante cases der matcher deltagernes baggrund, behov og ønsker.

 

Det tredje modul fokuserer således på at italesætte de forskellige områder som modul 2 giver anledning til. 

Til tredje modul vil du møde:

Lucas Nygaard

CEO & Co-founder

Hololink

Kim Bleshøy Nielsen 

CEO & Partner
Intertisement

Anders Ipsen

IT Consultant

Visma

Afrunding

4

I det fjerde og sidste modul, oplæg og afrunding med CopenX & Friends, afrunder vi forløbet med videre adressering af deltagernes behov og ønsker. 

Til slut sætter vi punktum ved forløbet med fælles evaluering, hvor vi reflekterer over det vi har lært, og det vi kan tage med os fremadrettet. 

Det fjerde og sidste modul er faciliteret af:

CopenX
Kristian Andreasen 
 Director
Kanda
Simon Lajboschitz
CEO & Co-founder
Khora ApS

Dato:​ 01/06/21

Tid: 12:00-16:00

Lokation: København

Facilitatorer

AR & VR i Praksis 

logo%20-%20CopenX2020.png
Unknown.png
e6a72eb9d7ec4aeff5151d500243adca_400x400
2422649_original.jpg

CopenX

Vi kvalificerer implementeringen af Teknologi

Hos CopenX skaber og faciliterer vi forskellige formater for at kvalificere samtalen og implementeringen af nutidig og fremtidig brug af teknologi. CopenX udforsker mulighederne ved immersive teknologier - såsom Virtual og Augmented reality, AI og Blockchain, og hvordan de vil påvirke eksisterende forretnings-, sociale og kulturelle strukturer.

CopenX Friends

CopenX Friends er eksperter på området for AR  og VR, og vil sørge for at klæde deltagerne godt på til at forstå hvordan teknologierne kan anvendes i praksis. 

CopenX Friends

  • Kristian Andreasen, Director, Kanda 

  • Simon Lajboschitz, CEO & Co-founder, Khora ApS

  • Kim B. Nielsen, CEO, Intertisement

  • Mads Troelsgaard, CEO & Partner, Unity Studios

  • Lucas Nygaard, CEO & Co-founder, Hololink

  • Anders Ipsen, IT Consultant, Visma

logo%20X_edited.png
Er du interesseret?

AR & VR i Praksis

Hvis du er interesseret i at modtage yderligere information omkring AR og VR i Praksis eller et uforpligtende tilbud forløbet, så opfordrer vi dig til at udfylde nedenstående formular.
 
Vi kontakter dig derefter hurtigst muligt. 

Tak for din indsendelse!

 
Efter forløbet

AR & VR i Praksis

Efter forløbet vil der naturligvis være mulighed for at tage en uforpligtende snak med CopenX om potentiale for udvikling og implementering af en AR eller VR platform, der imødekommer de behov og ønsker som din virksomhed ligger inde med. Alt du skal gøre er at række ud til os med dine tanker og idéer, og så sørger vi for resten. 

Tilmeldning til AR & VR i Praksis
AR & VR i Praksis forløb
Udvikling af AR eller VR platform