Den digitale omstilling er uden tvivl den mest gennemgribende forandring af vores verden, der er sket i nyere tid. Teknologi er en uundgåelig del af vores praktiske liv, og det sætter sit tydelige præg på vores sprogbrug. Mange af os kaster om os med buzzwords uden egentlig at forstå, hvad de betyder. Den digitale virkelighed ændrer sig i hast, og det kan være svært at følge med og vanskeligt at navigere i.

 

Kendskab til og kompetencer inden for de vigtigste teknologier er yderst relevante. Det samme er bevidstheden om, hvor grænserne for vores kompetencer går. For at ledere kan træffe de strategisk rigtige beslutninger, skal der bygges bro mellem disse to punkter. 

CopenX imødekommer derfor behovet og lancerer nu et praksisnært vidensforløb for beslutningstageren, som har styr på de teknologiske buzzwords – måske uden helt at vide, hvad de betyder i praksis.

Vi sammensætter et forløb, hvor vores tech-start-up-eksperter ikke bare fremlægger mulighederne med ny teknologi, men onboarder deltageren i teknologierne. Dette er ikke endnu et lederforum med powerpoints og relationsfokuserede workshops. Dette forløb kommer til at udfordre, engagere deltagerne og vigtigst af alt, sætte forskellige teknologier i spil.

 

Hvis vi drøfter muligheder om digitale læringsstrategier i Virtual Reality, så bliver det iført en Oculus Quest VR brille – og ikke til et roundtable format med et foredrag!

 
 

Hvem skal så deltage?

Beslutningstagere og ledere som tager de strategiske beslutninger uden den nødvendige teknologiske forståelse og virksomhederne, som ikke nødvendigvis har råd til den yngre tech-savvy udviklingsafdeling.

Hvad får jeg ud af det?

  • Viden om og færdigheder inden for nye teknologier

  • Viden om, hvordan man skaber teknologisk udvikling og innovation i organisationen

  • Perspektivering ved brug af konkrete cases

  • Praktisk anvendelse – vi skal teste alt vi gennemgår

  • Handlingsplan for videre implementering af teknologierne

 
2020/2021

MODUL 1

Kunstig Intelligens

MODUL 2

VR & AR

Overordnet ramme ved

Therkel Sand

Therkelsen

CopenX

Udvid din virkelighed med en virtuel virkelighed.

 

Hvordan kan teknologier som virtual reality være med til at optimere design-, lærings- og kommunikationsprocesser i organisationen? 

 

Hvad er mulighederne med teknologier? Hvad er udfordringer, og hvordan kommer man bedst i gang? Der kan skabes fælles testforløb. 

 

Når man holder oplæg om VR, befinder man sig i VR. Få mulighed for at træde ind i det virtuelle lokale, hvor der er mulighed for at give hånd og interagere som i den virkelige fysiske verden. 

 

Hvilke processer og løsninger kan teknologien være med til at facilitere? Få et indblik i, hvordan teknologien allerede kan anvendes, og hvilke nye områder udviklingen åbner op for. 

Therkel Sand Therkelsen, stifter af Copenx leder dette modul i fællesskab med Kristian Andreasen.

Oplæg og anvendelse ved

Kristian Andreasen

Kanda

Kristian Andreasen, direktør i Kanda leder dette modul i fællesskab med Therkel Sand Therkelsen og præsenterer Kandas eksisterende løsninger, som anvendes af virksomheder som Mærsk, Siemens, Rambøll og Københavns Lufthavn.

 

Der vil være mulighed for at prøve de pågældende løsninger.

 

Teknologierne bliver sat i spil på denne dag - og man kan ikke gemme sig bag sin computer.

MODUL 3

Blockchain

Overordnet ramme ved

Karim Jabbar

CBS & Solstrøm

Karim Jabbar vil dykke ned i, hvilke blockchain-teknologimuligheder og -udfordringer der findes i form af sikkerhed, transparens og effektivitet.

 

Gennem konkrete cases og gruppearbejde vil deltagerne få praktisk erfaring med, hvorledes teknologierne kan ændre deltagernes virksomheder, og hvilke gevinster det kan medføre

Oplæg og anvendelse ved

Sigurd Carlsen

Bytes & Brains

Logistik, supplychain, shipping, den finansielle sektor og fødevaresektoren er blot nogle eksempler på områder, hvor blockchain er ved at vinde indpas.

 

Dette praksisnære oplæg sigter mod at afmystificere blockchain-teknologi ved at give de deltagende en intuitiv forståelse af teknologierne bag den. Vi vil se på Bitcoin som et eksempel på anvendt og praksisnær blockchain-teknologi, og vi vil tale om de problemer, der skulle løses for at skabe Bitcoin, og hvordan blockchain-teknologien hjalp med dette mål.

 

Teknologien er dog langt fra begrænset til kryptovaluta og kan ligeledes løse problemer på mange andre områder. Dette har ført til troen på, at blockchain er en go-to-tech til alle databaserelaterede jobs, hvilket dog ikke altid er tilfældet. Vi præsenterer fordele og ulemper og diskuterer situationer, hvor det kan være fornuftigt at anvende den, samt situationer hvor det bør undgås.

 

Der kommer til at være gruppeøvelser, der skal give deltagerne en bedre og mere intuitiv forståelse af, hvordan teknologien faktisk fungerer i praksis.

MODUL 4

IoT (Internet of Things)

Overordnet ramme ved

Martin Brynskov

Aarhus Universitet

Internet of Things forklares også ofte som en ’intelligentliggørelse’ af hverdagens apparater, så disse bliver i stand til at opsamle data. Dermed går Internettet fra at være noget, som vi mennesker gør brug af, til at være noget, som vores ting også gør brug af.

 

Men hvad betyder det i praksis for dig? Og vigtigst af alt, hvordan implementerer man det, så ens virksomhed og organisation kan gøre brug af det?

Overordnet ramme for digitaliseringen af byer og infrastruktur ved Martin Brynskov  fra Aarhus Universitet.

Oplæg og anvendelse ved

Kristian Krautwald

IoT Danmark

IOT i praksis med afsæt i konkrete cases inde for telebranchen ved Kristian Krautwald (IOT Danmark)

MODUL 5

Automatisering & Robotter

Overordnet ramme og praksis

Anne-Lise Høg Lejre

Teknologisk Institut

Automation og robotteknologi er områder, som spiller en væsentlig rolle i at styrke virksomheders konkurrenceevne og vækstpotentialer. Men har vi egentlig forstået, hvad potentialet rummer? Hvordan gør man, og hvordan kan jeres virksomheder komme i gang?

 

Det teknologiske institut er Nordeuropas største kompetencecenter inden for automation og robotteknologi. Anne-Lise Høg Lejre(direktør for produktion og innovation) sætter rammen for denne dag, imens hun dykker ned i relevante cases, som giver den nødvendige forståelse samt åbner øjnene for det kæmpe potentiale. 

MODUL 6

Big Data, Ledelse & Adfærdsdesign

BIG DATA

Torben

Bundgaard Vad

Damvad Analytics

Du er allerede blevet tudet ørerne fulde om Big Data.

 

Indsamler og bruger du ikke de enorme mængder data, som din virksomhed uden tvivl skaber, kan du lige så godt dreje nøglen om.

For ellers står dine konkurrenter klar.

 

Men hvad er Big Data egentlig? Og hvordan anvender man det?

Torben Bundgaard Vad (Damvad analytics, bestyrelse for SMV i Dansk Industri) sætter den overordnede ramme, hvor han løbende kommer ind på praksis ved brug af cases.

LEDELSE &

ADFÆRDSDESIGN

Asmus

Leth Olsen

Institut for Statskundskab

Hvordan påvirker man adfærd, holdninger og viden ved hjælp af data og tal?

 

Asmus Leth Olsen (Lektor ved Instituttet for Statskundskab)

MODUL 7

Tech-BBQ/NextM & Netværksmiddag

Behind the scenes

CopenX sørger for et “behind-the-scenes”-indblik i nogle af de største og mest relevante teknologikonferencer, hvor man ikke bare diskuterer muligheder med start-ups, men også fokuserer på anvendelsen og afprøvelse af nye teknologier.

 

Vi afslutter dagen med en netværksmiddag, hvor vi inviterer relevante start-ups til at deltage, så vi kan fortsætte den gode snak og udvide deltagernes teknologiforståelse.

 

Overordnet ramme ved

Anders Kofod-Petersen

Alexandra Instituttet

Anders Kofod-Petersen giver en introduktion til værktøjskassen for kunstig intelligens. Hvordan kan vi kategorisere forskellige typer af kunstig intelligens, og hvad er forskellen på machine learning, deep learning og reinforcement learning?

 

Brugen af kunstig intelligens handler om at vælge de rigtige værktøjer. Anders introducerer og spejler de forskellige værktøjer til relevante cases. 

 

En faciliteret workshop, hvor vi fokuserer på og identificerer deltagernes egne cases og  muligheder. Gennem workshoppen får vi de første indikationer på, hvordan kunstig intelligens kan bruges på opgaveløsningen, samt hvilke styrker og svagheder der er ved at implementere teknologien.

Oplæg og anvendelse ved

Kasper Marstal

Bytes & Brains

Kunstig intelligens i praksis:

 

Hvordan virker AI egentlig i praksis? 

Hvordan implementeres det? 

Nu er den overordnede teori overstået. 

Nu skal der arbejdes med teknologien. 

Kasper sørger for at deltagerne kommer til at arbejde med og i praksis afprøve, hvordan kunstig intelligens kan benyttes.

 
 
 
 
 
 
 

Programmet opdateres løbende

Placeholder tekst

 

Tilmeld dig vores mailingliste og

gå ikke glip af noget!

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • Hvid LinkedIn ikon
  • White Twitter Icon

hello@copenx.com   |   Skudehavnsvej 27, 2150 Nordhavn

© 2020 by CopenX.

logo X.png